ett skratt förlänger livet... eller vad det nu heter..

och jag fick mej just dagens skrattanfall..
skulle ringa linis, men hon svarade inte så jag kom till hennes "moblisvar" som egentligen är där man ska säga sitt namn ..... - kan inte ta det nu bla bla bla. Där säger hon iaf Eeeeeeeeeh, lämna ett meddelande efter tonen, så det blir lixom Eeeeeeeeeeh lämna ett meddelande efter tonen kan inte ta ditt samtal just nu, försök igen senare.
Detta är sånna småsaker som förgyller vardagen, och jag skrattar så tårarna inte kan sluta rinna. ( jag var såklart tvungen att ringa en gång till)

En annan kul sak som jag kom och tänka på idag.. Var ute och gick en sväng innan och gick förbi två killar som byggde en koja. Dom byggde verkligen som om det inte fanns ngn morgondag, och då kom jag tänka på alla kojor man byggt i sina dar. Den som jag direkt kom att tänka på var jag och lina hade typ kämpat ett helt sommarlov med en koja, som satt en bra bit upp i ett träd (säker het ostabil och man kunde nog trilla igenom när som, men det man inte vet....) Hur som helst hade den mattor, väggar och en fin ranglig stege upp till den. En dag när vi kom dit och skulle bygga (jag var byggare redan då) var den helt igentejpad och vi blev aldeles förstörda. Givetvis var det anton och alexander som gjort detta, och vi skulle hämnas. Genom att gå till antons pappa ingmar och skvallra. Han ville nog bara skratta men fick ju skälla lite på dom för syns skull. Det var tider det, man bråkade för att man tejpat igen varandras kojor, bråk som löstes på ngra minuter (timmar om man var riktigt riktigt arg) och sen var det förbi. Idag är det inte riktigt lika lätt, och problemen är verkligen en aning större, haha.. jag ser mej verkligen mej och lina framför mej och skrattar så jag håller på och dö.
Herregud, vad bra vi var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0