en veckas uppdatering..

jag har varit ganska dålig på att uppdatera mej men här kommer för den senast gångna veckan..

tisdag:

skola skola skola, juridik i form av fastighetsköp och bostadsbyte, intressant får man ju säga..
precis när jag kommit hem igen kommer simone och knackar på, trevlig överraskning!
vi sitter och kollar lite på tv och tjatar, dom har ju ingen fungerande tv där dom bor så varför inte lixom?
sen möter vi upp lina och malin i stan för att ta en kaffe, niiiiice.
efter det ska jag och lina slinga till simones hår lite, och det gör vi hemma hos henne på patriks hill.. där träffar vi resten av gänget som är sjukt peppade på fest. (vilket vi inte var till en början)
först äter vi lite och snackar skit, haha, som vi är bra på för övrigt, haha! sedan satte vi igång med hennes hår och det blev ju riktigt bra!
sedan kommer norah och johanna hem efter att ha varit i köpenhamn hela dagen och såklart är dom peppade på fest, simone sätter lite alkohol i kylen ut-ifall-att-vi-skulle-bli-sugna, haha.
anyway så blir vi ju det och det slutar lite runda om fötterna och vi sover där med..

onsdag:

kl 9 ringer anna och säger att hon är på väg till oss och jag och lina beger oss hemmåt för att äta lite och så.
in kommer en sjukt peppad anna(som inte varit på kåren innan) och alla tre drar in till stan. där shoppar vi lite och sedan möter vi upp norah johanna och simone för en fika, anna var ganska rädd under hela denna tiden då hon helst inte pratar engelska, haha, vilket skulle visa sig sernare på kvällen att hon gör...
sedan åker vi hem och slingar linas hår och sedan iordningfix. danger kommer hit och vi tar ett glas vitt innan vi hoppar in i taxon som tar oss till patrikshill och förfesten.. en hel del engelska och tillsist efter den del dricka pratar anna och malin engelska som aldrig förr.
sedan blir det taxi igen till kåren och stök där, riktigt trevligt var det inte så mkt folk men det behöver det inte vara föra tt man ska ha kul där, haha!
sen bar det hem ( för malin betyder det på en cykel(!) som inte riktigt vill som hon)

torsdag:

vaknar upp och är hyffsat bakis asså, jag lina och anna tar oss in till stan för att luncha och sedan gå i affärer.. niiice. efter det hoppar jag och anna på bussen hem till henne där vi spenderar dagen framför tv:n och med en hel del mat faktiskt, JAG ÄLSKAR MAT anna, hahahaha!

fredag:

på fredagen vaknar anna lika tidigt som alltid, det är livsfarligt att öppna ögonen och visa att man är vaken för då är det kört..
vi äter lite gott, sitter ute och solar lite, haha! sen skjutsar hon mig till landeryd där jag hoppar på tåget och där är redan lina malin och simone, som ska följa med oss hem över helgen!
när vi kommer hem var det bara in med väskorna och sedan åkte jag lina simone kennet och jossi till gvd för lite mer shopping, haha! det var riktigt nice faktiskt.
efter det sätter vi oss på cofféa för en fika och lite lunch och sedan är det sightseeing på högsta nivå. simone har ju inte ens sett skog innan på så nära håll så hon var ganska enkel att underhålla om man säger så, haha!
efter det åkte jag hem till mej, träffa föräldrarna lite och så, snacka massa.. men bara kort för sen bar det upp till lina igen där karin hade lagat mat, riktigt gott!
det blev en hel del vin med, haha, en HEL del, haha! men det var trevligt.. jag var hemma strax efter kl 01.

lördag:

jobb på befa, riktigt kul var det faktiskt, det är alltid kul att jobba där när man inte gjort det på länge..
efter det åkte jag och ann till vårmässan för att spana in om den var lika bra som vi gjorde den året innan, och det var den ju sjklart inte.. inte alls lika mkt folk, så var där bara jessica andersson och uppträde, vi hade ju mkt bättre.. det är ju bara som dom sa, det är svårt att toppa oss helt enkelt! hahahahah. det var kul :)
efter det var det hem och iordningfix för kvällen..
lina och simone kom hem till mej och mamma hade gjort kycklingfajitas, riktigt nice faktiskt.
det blev endel vin även här, och efter det var det bara in i taxin och till tobbe som stog för förfesten dagen till ära. synd att jossi inte var hemma, men hon hade nog kul hon med! där var det drag hela tiden ända till vi skulle åka till parken och kolla på melody club..
taxi igen (en himlans massa taxiåkande) och in i parken och stöka, en massa kul återseenden, även om vissa var lite mer onödiga än andra kanske.. men men det var riktigt nice. jag lina och simone dansade som aldrig förr till melody club, haha, till och med simone kunde låten, och hon kommer från australien, då måste dom ju ha spelat den mkt på radio? haha, kul kul..
anyway, sen bar det hem till lina för att sova, hahaha. som vi skrattade.
vi åt chips, ost och negerbollar. hahahaha, simone har sjukt roliga kort som jag lätt ska lägga upp asså.

söndag:

inte fullt lika rolig, SJUKT seg i skallen och större delen spenderades på soffan med tjejerna.
när jag gick hem var mamma i laga-mat-tagen och lagade en himlans massa mat för att jag skulle åka hem igen, hahahah, hon visste ju inte vad jag ville ha..
20,34 gick tåget hem, och även malin han med fast vi var lite oroliga för ett tag, haha!
sen blev det en snabbvisit till mc och sedan pkte jag och lina hem...
slappande på soffan och sedan behövlig sömn...

måndag:

skola kl 13, och sååååå nice väder asså, och ibland har man tur.. den skulle hållit på i två timmar men vi fick gå redan efter en, sjukt nice.
sen gick ajg in till stan för att möta upp lina och malin i hamnen och sedan hamnade vi på vattenproten såklart, haha. efter det travade jag och lina hem för att käka lite och sedan blev det slappande framför tv:n.. gott.

tisdag:

SÅÅÅÅÅ härligt väder idag med ju! jag och lina började dagen med en liten promenad ut till östra stranden.. och man kunde verkligen tro att det var sommar.. vi gick ner till stranden och satt där ett tag innan vi gick tillbaka för att gå till maxi och handla. där blev det en sjukt bra lunch och sedan gick vi ut för att spendera tid i solen, jag älskar detta vädret asså, man känner hur glad man är i hela kroppen och vårkänslorna kommer!
sedan gick vi in till stan och mötte upp malin för en glass vid vattnet, riktigt nice detm även om malin spenderade mesta tiden åt att jaga ankor, haha, kul var det..
sen gick jag och lina hem och åt, gott gott!
och nu sitter jag här sjukt trött och så.. ska nog snart sova för att vara utvilad inför imån, för imån är det ons och det = KÅREN, haha! såklart, nog ingen som blir förvånad. haha.
men till förfest blir det grillning och sverige-nordirland, riktigt nice. våra kära utbytesstudenter kommer hit såklart, vi kan ju inte vara ifrån dom föööör länge:P haha. sen kommer filip med, och det är ju trevligt.

men men folks, det var en liten uppdateringe det!
ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0