det gjorde helt enkelt min dag.

för fem minutersen var jag nog med om det konstigaste på länge. och roligaste med för den delen.

jag stod ute på våran balkong, hänger på räcket och kollade lite runt mej.
från höger kommer en man, med världens längsta planka i handen - på CYKEL!
shit tänkte jag, trafikfara eller vad.
så kom han in på grusgången utanför oss, och jag kan inte hålla inne skrattet.
han tittar upp lite snabbt, och vad händer? joo. det är så att det finns ett staket med stora hål i runt gräsmattan här, och där åker planka in, helt smidigt. det tar tvärstopp och både cykeln och gubben välter, plankan faller till marken och gubben muttrar ngt. oopps tänker jag, foch frågar hur det gick med honom - jag kan ju inte bara stå och skratta, även om jag ville. Gubben iaf, gör en malin, kollar lite surt på mig, lastar upp plankan och kör iväg - typ 5 meter. Där kom det en väldigt stark sväng OCH en cyklist som mer eller mindre kör rätt in i gubbens megalånga planka. jag står och mer eller mindre asgarvar (varför har man inte en filmkamera när man behöver det)´. Än en gång lastar han upp sig och kör iväg. Nu vet jag dock inte hur långt han kom, men med tanke på hur det gick innan, skulle jag gärna följt efter och spionerat lite, haha! Detta gjorde hela min dag kan jag säga, sånt här händer bara inte. Men SHIT va kul det var.

haha, det var lite fredagsnöje över det hela, herregud. Så ett litet tips, cykla inte med en lång planka (speciellt inte malin som knappt inte klarar det utan plankan)

yea yeah. ikväll är det fest mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0